U motorových strojů se mimo jiné musí udělat následující:
2) vylít/vypustit provozní náplně, vyndat/vyčistit zapalovací svíčku a vyfoukat vodu ze spalovacího prostoru protočením motoru
3) odstranit/očistit viditelné nánosy nečistot, hlavně pod všemi kryty, kam není vidět
4) vyčistit karburátor a palivovou soustavu
5) nalít novou náplň oleje, která však bude sloužit jen jako proplachová, pro následný provoz se musí dát další náplň
6) kontrola elektroinstalace, akumulátoru, startování
7) promazání všech kluzných a valivých uložení/ložisek na šasi, která nejsou dostatečně zakrytá
8) má-li stroj převodovou skříň s volným odvětrávacím otvorem, tak vyměnit náplň převodovky
9) vyčištění a promazání koncových převodů v kolech
10) vyčištění nebo výměna palivového a vzduchového filtru
11) u dvoutaktních strojů doporučuji v každém případě kontrolu a opravu v odborném servise (většinou se musí rozebrat motor)
12) promazání všech lanovodů a táhel
Také u elektrických strojů je třeba vše rozebrat a zkontrolovat. Pokud jsou součásti pouze mokré – stačí je vysušit a vyčistit (např. spínače).
Pak se musí vyměnit všechny kabely (sají vodu mezi izolací (efekt knotu) a elektromotor dokonale vysušit – lépe ale vyměnit mechanické součásti, viz výše.