Jak uvedl spolumajitel společnosti Marek Dospiva, projekt studia zvítězil v soutěži před řadou dalších návrhů tuzemských i zahraničních architektů. Zájem o stavbu měl například i další z významných světových architektů Daniel Libeskind, uvedl Dospiva.
Na rozdíl od tuzemských studií dokázal vítězný návrh docenit význam pozemků za magistrálou u autobusového nádraží. Ty jsou sice v současnosti zanedbané, ale mají potenciál pro vznik živého náměstí a může se tím vytvořit funkční spojení mezi dvěma stanicemi metra a dvojicí pražských nádraží.
První fáze by se podle Dospivy mohla začít stavět do dvou let, do té doby potřebuje společnost získat všechna potřebná povolení. V rámci této první etapy by mělo vzniknout na 45.000 čtverečních metrů administrativních a obchodních ploch, což je zhruba podobný rozsah jako u sousední budovy Florentina.
Hlavní budova nacházející se mezi nádražím a ulicí Na Florenci má svou fasádou připomínat koleje, které symbolicky skončí přechodem v jakousi zlatou věž. Tím má stavba odkazovat na podobu kolejiště Masarykova nádraží a zároveň hlavnímu městu přidat další dominantu. Šířka vzniklé ulice má pak být zhruba stejná, jako je výška okolních budov. To je rozložení hmoty, které podle psychologů působí na lidskou psychiku nejlépe, doplnil Dospiva.
Celý článek si můžete přečíst na našem partnerském portále Stavbaweb.cz |
Zdroj: Tisková zpráva investiční skupiny Penta